Forma Vita- derfor valgte vi Identisure
Skønhedsklinikken Forma Vita bruger tjenesten TeleID til at sikre patientens identitet ved telefonkontakt.
- Hvad var dine behov, der førte til din kontakt med Identisure
Ligesom andre klinikker i vores branche foregår en stor del af kommunikationen med vores patienter telefonisk. Vi kunne svare på generelle spørgsmål om behandlinger, men når det kom til personoplysninger og persondata, havde vi brug for en fleksibel måde til først at kunne sikre patientens identitet. Det var og er meget vigtigt for os, at vores patienter kan føle sig trygge i vores håndtering af persondata, og at vi deler følsomme oplysninger med den rette person.
- På hvilken måde har TeleID lettet kommunikationen med dine patienter?
<br />
Før brug af TeleID, skulle patienten besøge vores klinikker for at modtage personlige oplysninger. eller vi sendte dette via almindeligt brev til folkeregistreringsadressen. Dette var besværligt for patienten og optog unødig tid af vores personale med posthåndtering. I dag kan vi hjælpe vores patienter direkte over telefonen efter en simpel identifikation med BankID.
- Hvordan oplever dine patienter identifikationen med eID ved henvendelse?
Vi har fået meget positiv respons fra vores patienter, som værdsætter vores ansvar, og at det er en nem proces at identificere sig selv.
Vi har også haft patienter, der er kommet på vores klinikker og har glemt at medbringe deres ID, hvilket tidligere har ført til, at vi har været nødsaget til at ombooke behandlingen. Nu kan vi i stedet bruge TeleID legitimere på stedet, hvilket betyder, at patienten ikke skal vente til næste gang.
- Hvordan ser du behovet og modenheden i din branche for lignende tjenester?
I vores branche er patientsikkerhed og integritet ekstremt vigtigt. Vi kan se, at vores branchekolleger også prioriterer dette, men at deres håndtering nogle gange kan være lidt besværlig og dateret med fx USB-sticks med før/efter billeder, der bliver lagt op. Der er meget at lave i vores branche vedrørende digitalisering.