TeleID – Verificering på fjernbasis
I forhold til GDPR er det vigtigt, at man som virksomhed ved, hvem man kommunikerer og deler persondata med. Med TeleID giver vi dig mulighed for at kommunikere trygt og sikkert med dine kunder.
Ved kundekontakt på fjernbasis via telefon eller supportchat er der ofte behov for at verificere kunden, man taler med. Det løser vores tjeneste TeleID.
Administrator starter en verificering og beder kunden om at åbne sit eID og identificere sig selv. Ved en gennemført ID-kontrol vises resultatet straks på skærmen.
Der kræves ingen integration eller udvikling, da det er en webbaseret tjeneste.
I tjenesten indgår et certifikat, så virksomhedens navn vises på displayet, når kunden identificerer sig med eID.
1. Administrator starter en verificering over telefonen via TeleID og beder kunden om at åbne sit eID.
2. Kunden åbner sit eID og identificerer sig op imod virksomhedens navn, der vises i displayet.
3. Efter gennemført verificering vises resultatet straks på administrators skærm.